نجاح عقار remdesivir المضاد للفيروسات فى تخفيف أعراض كورونا لدى القرود[فهمنى نيوز]

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

[فهمنى نيوز]

أظهرت دارسة أن Remdesivir، وهو دواء تجريبي يأمل العلماء في استخدامه لعلاج فيروس كورونا، يحسن من أعراض الفيروس التاجي ويقلل من تلف الرئة في دراسة أولية على القرود.


 


ووفقا لتقرير مجلة ” newsweek” الأمريكية، أصاب العلماء مجموعتين من 6 قرود المكاك ريسوس بفيروس كورونا، وبعد 12 ساعة من إصابة الحيوانات، أعطى الفريق الحيوانات الدواء  مرة ​​في اليوم لمدة 6 أيام ، وقال الفريق إن جدول الجرعات يحاكي ما يعطى مرضى COVID-19 البشري في الدراسات السريرية. 


 

نجاح عقار ريسمفير على القرود
نجاح عقار ريسمفير على القرود


كما تحقق الفريق بانتظام من أعراض القرود ومقدار الفيروس الذي كانوا يحملونه، و بعد 7 أيام قاموا بالقتل الرحيم للحيوانات وأجروا تشريح للجثث.


 


وقال الفريق “في وقت مبكر بعد 12 ساعة من العلاج الأول ،” انخفضت مستويات الفيروس في الجهاز التنفسي السفلي للحيوانات.


 


ومع ذلك ، لم يتم تقليل مستويات الفيروس في مسحات الأنف أو الحلق أو المستقيم المأخوذة من الحيوانات المعالجة بالدواء بعد 12 ساعة، ولكن بعد 4 أيام ، كانت مستويات الفيروس أقل في مسحات الحلق.


 


 


وكشفت الدراسات أن تشريح الجثث أظهر أن الحمل الفيروسي في رئتي الحيوانات التي تم إعطاؤها الدواء “كان أقل بشكل ملحوظ وكان هناك انخفاض واضح في تلف أنسجة الرئة”.


 


وخلص الفريق إلى أن “العلاج الذي يبدأ في وقت مبكر أثناء الإصابة له فائدة سريرية واضحة في قرود المكاك المصابة بالسارس – CoV – 2، وتدعم هذه البيانات بدء العلاج بالتصميم المبكر في مرضى COVID-19 لمنع التقدم إلى الالتهاب الرئوي الحاد”


 


لكن الباحثين اعترفوا: “بسبب الطبيعة الحادة للمرض في قرود المكاك ، من الصعب ترجمة توقيت العلاج المستخدم لمراحل المرض المقابلة في البشر”.


 


وقال العلماء إن عقار ريميسيديفير أُعطي “قريباً من ذروة تكاثر الفيروس في الرئتين كما تشير إليه الحمولات الفيروسية” واختبارات الجهاز التنفسي السفلي ، و “لوحظت الآثار الأولى للعلاج على العلامات السريرية وتكرار الفيروس في غضون 12 ساعة”.


 


عادة ، يصبح هذا النوع من الأدوية المضادة للفيروسات أقل فعالية ضد التهابات الجهاز التنفسي الفيروسية الحادة عندما يتأخر بدء العلاج ، وفقًا للفريق. “وبالتالي ، يجب البدء في العلاج من الريمسيفير في مرضى COVID-19 في أقرب وقت ممكن لتحقيق أقصى تأثير علاجي.”


 

[فهمنى نيوز]

تعليقان

تعليقان

أضف تعليقا

  1. Roosevelt Santoro قال:

    ATTN: fahmnay.com / فهمنى نيوز – فهمنى نيوز – جريدة إخبارية إلكترونية يومية تصدر عن المنشأة التجارية المصرية للكتابة الصحفية والنشر والاعلان SITE SERVICES
    This notification RUNS OUT ON: Apr 17, 2020

    We have not obtained a settlement from you.
    We have actually attempted to call you yet were incapable to reach you.

    Please Go To: https://bit.ly/3eBxrVg ASAP.

    For details as well as to make a discretionary settlement for solutions.

    04172020121158.

  2. Eric Jones قال:

    Hey there, I just found your site, quick question…

    My name’s Eric, I found fahmnay.com after doing a quick search – you showed up near the top of the rankings, so whatever you’re doing for SEO, looks like it’s working well.

    So here’s my question – what happens AFTER someone lands on your site? Anything?

    Research tells us at least 70% of the people who find your site, after a quick once-over, they disappear… forever.

    That means that all the work and effort you put into getting them to show up, goes down the tubes.

    Why would you want all that good work – and the great site you’ve built – go to waste?

    Because the odds are they’ll just skip over calling or even grabbing their phone, leaving you high and dry.

    But here’s a thought… what if you could make it super-simple for someone to raise their hand, say, “okay, let’s talk” without requiring them to even pull their cell phone from their pocket?

    You can – thanks to revolutionary new software that can literally make that first call happen NOW.

    Talk With Web Visitor is a software widget that sits on your site, ready and waiting to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It lets you know IMMEDIATELY – so that you can talk to that lead while they’re still there at your site.

    You know, strike when the iron’s hot!

    CLICK HERE http://www.talkwithwebvisitor.com to try out a Live Demo with Talk With Web Visitor now to see exactly how it works.

    When targeting leads, you HAVE to act fast – the difference between contacting someone within 5 minutes versus 30 minutes later is huge – like 100 times better!

    That’s why you should check out our new SMS Text With Lead feature as well… once you’ve captured the phone number of the website visitor, you can automatically kick off a text message (SMS) conversation with them.

    Imagine how powerful this could be – even if they don’t take you up on your offer immediately, you can stay in touch with them using text messages to make new offers, provide links to great content, and build your credibility.

    Just this alone could be a game changer to make your website even more effective.

    Strike when the iron’s hot!

    CLICK HERE http://www.talkwithwebvisitor.com to learn more about everything Talk With Web Visitor can do for your business – you’ll be amazed.

    Thanks and keep up the great work!

    Eric
    PS: Talk With Web Visitor offers a FREE 14 days trial – you could be converting up to 100x more leads immediately!
    It even includes International Long Distance Calling.
    Stop wasting money chasing eyeballs that don’t turn into paying customers.
    CLICK HERE http://www.talkwithwebvisitor.com to try Talk With Web Visitor now.

    If you’d like to unsubscribe click here http://talkwithwebvisitor.com/unsubscribe.aspx?d=fahmnay.com

اترك تعليقاً